Gyógytorna

Manuál terápia és masszázs

Gyógytorna

A gyógytorna a páciens összes panaszának csökkentésére, vagy megelőzésére irányuló (nem műtéti) kezelés. Alkalmazható pl. műtétek előtt és után, sportsérüléseknél, mozgásszervi balesetek után, gerincferdülésnél.

Gyógytornához kapcsolódó módszerek

Schroth módszer

3 dimenziós scoliózis terápia. Gerincferdülés, Scheuermann kór, hanyag tartás különböző formáinak kezelése bármely korosztály számára. Személyre szabott terápia, korrigált testhelyzetben végzett erősítés, mely jelenleg világviszonylatban a legeredményesebb az említett problémák esetén.

Proprioceptív tréning

Végtag sérülések (boka, térd, csípő, csukló, könyök, váll ízületek) kezelésére-megelőzésére alkalmas módszer, továbbá a gerincet is képes stabilizálni a megfelelő izomfűző kialakításával. Többnyire instabil felületen végzett torna, mellyel nemcsak az érintett területet kezeljük, hanem a környező ízületeket, izmokat is. (Bármilyen sérülés, instabilitás esetén a környező izmok-ízületek is túlterhelődnek, mivel megpróbálják tehermentesíteni a problémás területet.) Ez a torna lehetővé teszi a későbbiekben az aktív sport újbóli végzését, mivel stabilitást ad a sport közben a hirtelen megállásra és fordulásra, melyek az alsó végtagi sportsérülések leggyakoribb okai. Érdekesség, hogy több nyugati országban élsportolók edzésprogramjának állandó részét képezi a proprioceptív tréning, mivel preventíven végezve bizonyítottan csökkennek a későbbi sérülések, továbbá javul a mozgás koordináció és a reflexek is, melyek a fizikai teljesítmény növekedéséhez vezet a mindennapi életben.

Taping technika

A kineziológiai tapasz hatékony kiegészítő kezelési módszer gyógytorna és manuál terápia mellett. Célzott terápia fájdalomcsillapításra, testtartás javításra, különböző mozgásszervi panaszok (pl: ficamok, húzódások, gerinc és végtagsérülések kezelésére, nyirokkeringés javítására és migrén kezelésére.

Mulligan manuál terápia

Kíméletes ízületi mobilizáló technika, mellyel ízületi fájdalmak, sérülések, mozgás beszűkülések esetén kezeljük az érintett területet. Pár alkalmas kezelés hatékony lehet, valamint bizonyos esetekben a páciens az önterápiát is megtanulhatja.

Kismamatorna, szülésre felkészítés

Több éves nőgyógyászati területen szerzett tapasztalattal vállaljuk kismamák komplex szülésre felkészítését, kismamatorna, gátizom torna, szülést segítő speciális légzéstechnikák elsajátítását.

Intim torna

Inkontinencia kezelése: néhány alkalommal elsajátíthatják a szükséges gyakorlatokat a gátizmok megerősítésére, mellyel bizonyítottan elkerülhető ill. kezelhető az akaratlan vizelet csepegés, csurgás. A probléma okát szüntetjük meg, az időben elkezdett kezeléssel akár a műtét is elkerülhető.

gyógytorna 4
Gyógytorna 3
DSC_6311
DSC_6502

Víz alatti gyógytorna

A víz alatti gyógytorna szakképzett gyógytornász vezetése, és felügyelete alatt zajlik, amit a kívánt eredmény elérése érdekében célszerű heti 2-3 alkalommal igénybe venni.

A vízben végzett gyógytorna kitűnő hatással vannak a gerinc- és az ízületi problémákra. Végzéséhez nem szükséges úszástudás.

Segédeszközökkel, speciális, vízben végzett gyakorlatok révén kitűnő tartásjavító torna is egyben. Minden korosztály számára könnyen elsajátítható, hatásos mozgásforma. Idősek, középkorúak, fiatalok egyaránt végezhetik. Kitűnően alkalmazható például legyengült szervezetek megerősítésére, sérülések-, csonttörések utáni rehabilitáció céljára, befagyott váll szindróma esetén.

Enyhíti a fájdalmakat, kedvezően hat a keringési-, illetve a légzőrendszerre; mindemellett a nagyízületek átmozgatására, valamint izomerősítésére is kiválóan alkalmas.

Vízi tornát a testhőmérsékletünknél kicsit hűvösebb vízben tartjuk (35-37°C) Ennek oka, hogy a hűvösebb víz élénkít, az erek összehúzódásával kissé megemeli a vérnyomást, serkenti a vérkeringést. Ezek a tényezők kedveznek a torna hatékonyságának. Ezen kívül a hideg víz fájdalom-, gyulladás- és duzzanat csökkentő hatású, erősíti az immunrendszert és gyorsítja az anyagcserét.

Miért javasoljuk?

• Kiváló rehabilitációs módszer
  • Ízületkímélő, hiszen a felhajtó erő védi a testet
  • Frissítő, élénkítő hatású
  • Pozitív hatással van a légzőszerv működésére
  • Fokozza a vérkeringést
  • Erősíti az immunrendszert
  • Fejleszti az izomrendszert
  • Stresszoldó hatású
279060905_2122774401234955_2656428007011931142_n
aquafitness_budapest_8

Csoportos tornák

Edzőtermi csoportos óra:

Szakképzett gyógytornász vezetésével végzett funkcionális edzés, edzőtermi gépekkel, súlyokkal. Ajánljuk mozgásszervi problémák megelőzésére, az erőállóképesség növelésére, valamint fogyni, erősödni vágyóknak. 18-60 éves korig. Egy csoportba maximum 4 személy jelentkezhet. Előzetes állapotfelmérés szükséges.  Az edzés időtartama 60 perc.

Gerinctorna:

Gyógytornász által koordinált csoportos gerincközpontú torna, jóga-elemekkel, nyújtó, erősítő és mélyizom-aktiváló feladatokkal. Ajánljuk nyaki-, háti-, valamint derékfájás esetén. Gerincferdülés kiegészítő kezeléseként, illetve a gerinc általános mobilitásának fenntartása érdekében is.

Egy csoportba maximum 4 személy jelentkezhet. A torna időtartama 60 perc.

Előzetes állapotfelmérés szükséges.

Senior gyógytorna:

Idősek számára kialakított mozgásprogram, mely általános átmozgató elemeket, erősítő és nyújtó feladatokat tartalmaz, fizikai állapotukhoz alkalmazkodva, gyógytornász vezetésével. Széken ülve és állva végzett gyógytorna eszközökkel, mozgáskoordinációt fejlesztő gyakorlatokkal. Egy csoportba maximum 5 fő jelentkezését várjuk.

Előzetes állapotfelmérés szükséges. A torna időtartama 50-60 perc

Aerobics pilates women with yoga balls in a row on fitness class
senior-1024x683

Flossing

Sportoló regenerálás, alagút szindróma, ízületi gyulladás, sőt sérülést és műtétet követően is kiváló rehabilitációs módszer, amelyet speciális gumiszalaggal végzünk.

Természetes úton, a mozgás által gyógyít!

A flossing terápia egy olyan modern gyógytorna módszer, amelyet először sportolók rehabilitációjára fejlesztettek ki. Ma már számos probléma esetén alkalmazható ez a technika, többek között alagút szindrómák esetén, ízületi gyulladásoknál, sőt sérülést és műtétet követően is kiváló rehabilitációs módszernek bizonyult ez a speciális gumiszalaggal végzett kezelés.

Olyan kompressziós módszer, amelyet egy speciális gumiszalaggal végeznek. Az érintett ízületre vagy izomcsoportra feltekert szalag célja, hogy helyreállítsa a mozgást és csökkentse a fájdalmat. Miután a gyógytornász felhelyezi a szalagot, mely serkenti a szöveti regenerációt, meghatározott gyakorlatok végzésére kéri vendégét.

A szalag segítségével minden oldalon változó arányú nyomást, ezáltal nagyobb mértékű folyadék áramlást tudunk biztosítani. A kompresszió kiszorítja a vért az érintett területről, majd a néhány másodpercig tartó szorítás megszűnését követően gyorsan áramlik vissza a kezelt területre, ezáltal is felgyorsítva a gyógyulást.

A flossing terápia az alábbi esetekben használható:

• ízületi duzzanat, ödéma
  • végtagi izomfájdalmak
  • ízületi gyulladások
  • izom letapadások
  • alagút szindrómák
  • tenisz- és golfkönyök
  • befagyott váll
  • ficam, rándulás
  • részleges szalagszakadás
Flossing 8
Flossing 3

Kineziológiai Tapasz

Segítségével a fájdalom és a mozgás beszűkülése rövid időn belül, mellékhatások nélkül csökkenthető, valamint a felgyülemlett nyirokfolyadék is elvezethető.

A terápia az egyik leghatékonyabb módszer a mozgásszervi problémák kezelésében.  Gyors, fájdalommentes, hatékony segítséget nyújt ficamok, húzódások, sportsérülések, gerinc és végtagfájdalmak kezelésekor, valamint mozgásszervi műtétek utáni rehabilitációban is. A különböző szakszerű ragasztási technikák segítségével erősítő, korrigáló vagy regeneráló hatást lehet vele elérni.

Miért érdemes használni?

• Gyors segítséget nyújt a fájdalomcsillapításban, lerövidíti a gyógyulási időszakot is;
  • Széleskörűen felhasználható;
  • Biztonságos gyógyítási módszer, semmiféle kémiai hatóanyagot nem tartalmaz;
  • Bőrbarát, légáteresztő anyagból készült, ennek köszönhetően, a bőr szabadon lélegezhet, bőrirritációt nem okoz;
  • Rugalmassága miatt együtt mozog a test szöveteivel, nem akadályoz a mozgásban;
  • Könnyen rögzíthető, jól tapad, tartós.

Hogyan hat?

A felhelyezett tapasz hatására a bőr és a szövetek fellazulnak, a nyirokfolyadék áramlása intenzívebbé válik, javul a vérkeringés, és a fájdalom receptorokra nehezedő nyomás is csökken. A tapasz stabilizálja az izmokat, ízületeket, mentesíti a sérült szövetek terhelését, megakadályozza az izomgörcsök kialakulását, csökkenti a gyulladások bekövetkezésének lehetőségét.

Kinezi tape 10
kinesio-tape-4